Oct 12, 2007

Dig my grave


Dig my grave
*********
Dig my grave,Dig it deep
bury my soul
let me fall in an endless sleep


Dig my grave,Dig it hard
burn my photo
Throw it away from ur life's chart


Dig my grave,Dig it with ease
Don't feel sorry
End my mysery.....please


Dig my grave,Dig it with no pain
may there'll be better
May I can find some hope again


Dig my grave,Dig it with just a single tear
How far I'll be
My soul'll be guarding u here


Dig my grave,Dig it with no more cry
Be sure it's not a farewell
It's just a long goobye


Dig my grave,Dig it before u go away
or Come again to dry my tears
Come stay on my way

16 comments:

sherif gharib said...

فينو
ايه اللى فيكى يا بنتى ليه كده طبعا انا مش هتكلم عن الكلمات لانها وجعتنى كده بس ليه و انتى دايما اللى بتقولى ان لسه فيه قدام و ان الواحد لازم يبص قدامه مش تحته و مش انه يتمنى انه ينهى حياته تحت اى ظرف من الظروف
اكيد لينا كلام كتيى قوى بس
اول مره مش ابقى مبسوط انى اول تعليق حاسس انك موجوعه قوى

angelic devil said...

شكشوك
انا بقي سعيدة جدآ انك اول تعليق عندي
يمكن يكون كمان الاخير
بس فكك
و لا يهمك
لو ع الكلام
فاكر لست انا و لكنه مود
انا مش حقول لست انا
عشان انا مش بعرف اكون غير انا(و يا ريتني عارفاني انا) بس
حقولك انه مود
او حالة مزاجية
مزيج من اللخبطة
اللي اكيد حتعدي و تروح لحالها
و مش حيبقالنا غير الحياة
الحياة و بس
حتي ياتي ما ينهيها
تحياااااااااااااتي يا دوك

gohayna said...

تصدق انا زعلت كدا جامد


يعني اغيب اغيب
وارجع الاقي موضوع بيوجع اوي كدا

ليه يا عزيزتي

الدنيا متسواش ان الواحد يتمني الموت علشان اي حاجه فيها


والله ما تسوي يا بنتي بصلها بشكل تاني خالص

انا مقتنعه ان الواحد سعات بتعدي عليه اوقات وحالات مزاجيه صعبه

بس لازم ينهيها خصوصا لما تتطور اوي كدا لرغبه في الموت

محبكيش ضعيفه كدا يا قمر

لازم ترجعي لنفسك بسرعه

وصدقيني والله ما تسوي يا بنتي

هستنايكي تطمنيني عليكي لو سمحتي لاني زعلانه اوي

اوعي تنسي

مستنياكي

alshared said...

فكرة الموت أصلا فكره مرعبه بس في احيان كتيره بنتمني الموت وبنكره الحياه

كلماتك صعبه

واسلوبك جميل

تحياتي

اعشق فى الليل ضوء القمر said...

إيه حالت الإستسلام ديه
ليه نفكر فى القبر فقطمع إن ممكن نفكر فى الحياة بنفس قوة التفكير فى الموت
أنا شايف إن ده مود مش أكثر وهيرحل
يعنى هتخرجى من حالتك شوفى نفسك من بعيد هتلاقى حاجات كثيرة حتحبى الحياة علشانها شوفى بتمعن بسيط حوليكى
أول مرور ليا وعجبتنى مدونتك جدا أتمنى التلاقى ثانيا

angelic devil said...

جوجو

و لا تسوي دموع
و سهر و رجوع
و لا تحلي الدنيا الا بناسها

مع اني مختلفة مع الشاعر في الجملة الاخيرة
بس هي و لا تسوي فعلا

و صدقيني هي كانت حالة كدة و راحت لحالها
راحت لما فرغت اللي كان واجعني ع الورق
يعني
تقدري تقولي كدة ده بالنسبة لي
اقرب صديق
و اقصر طريق
لتفريغ الهموم

و بكرة تروق و تحلي يا قمر
تحيااااااااااااتي

angelic devil said...

الشارد
اولا
طبعآ انا سعيدة جدآ بزيارتك الاولي لمدونتي الصغنونة
و اتمني متكونش الاخيرة

ثانيآ
انا عارفة طبعآ ان كلامي صعب
لان حتي مجرد فكرة فقدان حد عزيز علينا او حتي فقدان النفس صعبة
بس بتعدي
و علي قد صعوبتها
اتمني تكون نالت استحسانك
تحيااااااااااتي

angelic devil said...

عاشق ضوء القمر
كم اعشقه انا مثلك
و كم انا سعيدة بزيارتك الاولي لمدونتي الصغنونة
و اتمني متكونش الزيارة الاخيرة

اعمل لدنياك كانك تعيش ابدآ
و اعمل لاخرتك كانك تموت غدآ

انا معاك طبعآ ان الفكر ده مش لازم يسيطر علينا
بس في اوقات من الحياة
بتحس فيها بملل و زهق
من كل حاجة و اي حاجة

و بنرجع برضو نفرح تاني من حاجات
ممكن تكون ضغيرة اوي
بس بتفرحنا

و تحياااااااتي لرايك الرائع
سلام

اعشق فى الليل ضوء القمر said...

مرورى التانى كلاكيت تانى مره
لسه شويه ولا مفيش حاجه نتكلم فيها
على العموم هسيب ليكى هاله من القمر تنورلك الطريق
ومستنى فى أخر الطريق السعيد
تقبلى مرورى

القلم السكندري said...

بصراحة..

مش هقدر أنكر عليكي اوي في فكرة الموت زي ما عمل اخوانا الافاضل

ربما لأن فاقد الشئ لا يعطيه

أتمني لك مزيدا من الأمل

مزيداً من اشراقة الحياة

دمت بكل خير

gohayna said...

انا جايه امسي يا قمر

ازيك يا سكره

انتي فين

اظهري وباتي عليك االامان


تحياتي يا جميله

angelic devil said...

القلم السكندري
اولا انا سعيدة جدآ بتشريفك ليا في مدونتي الصغنونة
و يا رب دايمآ ان شاء الله

ثانيآ
الموت علينا حق
بس الحياة برضو حق و هبه رب العالمين لينا

و متنساش
اعمل لدنياك كانك تعيش ابدآ
و اعمل لاخرتك كانك تموت غدآ

سلاااااااااااااام

angelic devil said...

جوجو
مسا النور و الهنا
ع الموجودين هنا
و اللي جايين لنا

مسا الشوق و السعادة
عليكي
يا سكر زيادة

انا موجودة و دايمآ في انتظارك
و مستنية الجديد دايمآ منك
سلااااااااااااام

NeRmeeN said...

السلام عليكم

على فكرة بالرغم من ان الكلمات متشائمة اوى

لكن ده مايمعنش انها جميلة جدا..لو دى كلمات اغنية ..بليز قوليلى مين اللى غناها و اسم السونج...لو انتى اللى كتباها...ارفعلك القبعة

بس لازم تخرجى بقى من المود ده يا جميل

مدونتك جميلة زى صحبتها

تحياتى

angelic devil said...

نرمين
و بدون مقدمات و لا حبشتكنات
اهلا بيكي يا قمرية
و يا رب دايمآ

اما بقي الكلام ده
فانا-واعوذ بالله من انا-اللي كاتباه
و ميرسي ع القبعة كتير

اكيد طبعآ حقدر اخرج من المود
طول ما في لسة خير و ناس حلوين زيك
في الدنيا

تحيااااااااااااتي

sherif gharib said...

على فكره انا بوستى الجديدنزلا ومستنى تعليقك
و انتى فين الجديد
امتحانات و اللا ايه
تحياتى